Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Thursday, March 31, 2011

.bila maut menjemput

assalammualaikum wbt

isnin 28 mac 2011

-first day di wad 3a. katenye wad pre discaj. semua pesakit mampu lakukan aktiviti harian sendiri. stffnurse semua okie. best giler ;) . terberi perhatian lebih pada seorang hamba ALLAH nie. amat perlukan bantuan kerana beliau tiada waris yang menjaga.

selasa 29 mac 2011

- selesa dengan beliau. sentiasa berusaha berikan yang terbaik untuk beliau. keadaan agak stabil. mampu makan walau sedikit.

rabu 30 mac 2011

-even aku ta jaga cubicle yang beliau duduk, aku akan juga dtg untuk jenguk walau seketika. setiap pagi , WAJIB aku akan dtg utk tgk beliau. walaupun hanya sekadar utk menjenguk. dapat tahu yang beliau perlukan dressing untuk luka nya. cuci dengan berhati hati. takut sakitkan beliau. tahu beliau sakit, tapi apa yang dibuat untuk kebaikannya.

khamis 31 mac 21011
-masih lagi jenguk beliau setiap pagi. betulkan position nya. sedaya upaya ingin menjaga kebersihannya. sedari pagi, nampak beliau agak restless. spo2 99 %. tekanan darah normal. agak pelik dengan cara beliau hari nie. nampak more to susa nafas, tapi spo ok. pelik sgt . doktor order ecg stat. high flow mask beliau gune. keadaan nampak ok.

waktu rehat aku .

lepas 3o minit :

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ok. dari jauh nampak stafnurse tengah tolak troli emergency. ape yang aku pikir ? harus la beliau. ape yang da jadi ? tetibe nampak student nurses KLMU tolak troli ade besen, kapas, kain, bla bla bla. ok fine. jangan bagitahu aku sesuatu yang berkaitan dengan beliau ;(

ye ! beliau da pergi dengan aman.
lakukan last office, mandi, balut jenazah dan berikan perkhidmatan yang terakhir untuk beliau. harap roh nya aman di sana.

al - fatihah :(

---> terasa seperti aku ada tali persaudaraan dengan beliau sehingga aku ta dapat terima yang beliau telah pergi :((


takut esok akan jenguk tempat yang sama walaupun beliau da tiada di situ.

No comments: