Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Thursday, November 18, 2010

KORBAN

korban.berkorban.dikorban.mengorbankan .

oppss. SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA yu olss. ape ea pengertian KORBAN nie bg korang ? untuk aku pengertian nya sgt besa. dan hari nie bukan la sekadar hari yg di sambut oleh mereka2 yg pergi haji saja. tapi juga untuk semuuuuaaa umat islam sedunia. hari yang di sambut ini bukan saja mengingatkan kita pada pengorbanan nabi Ismail dan ketabahan hati nabi IBRAHIM. tapi juga buat peringatan dalam diri tentang pengorbanan yang telah kita lakukan dan orang lain lakukan untuk kita. sama ada dalam kita sedar atau tidak. tak ternilai rasa nya KORBAN yang mak lakukan . contohnya, mak telah lhirkan aku dan beri peluang aku untuk lihat dunia yang indah ini. mak berkorban masa suka ria nya untuk membawa aku yang semakin membesar dalam kantung perutnya. membesarkan aku tanpa mengeluh. menyediakan apa yang aku impikan. berkorban waktu tidur untuk melenakan aku waktu kecil dulu. subhanaALLAH terlalu banyak pengorbanan yang telah mak lakukan . dan mak juga sanggup berkorban untuk berjauhan dengan aku demi aku mencapai cita2. sesungguhnya, aku tak terdaya untuk membalas semua itu. namun tidak sesekali aku akan melupakan segalanya. mungkin aku tidak sempurna dan apa yang akan aku balas pada mak tak sesempurna apa yang aku dapat dari mak.

SELAMAT HARI RAYA QURBAN .


*ibu ,kau lah ratu hatiku

No comments: