Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Friday, July 23, 2010

Antara korang cakap dengan aku cakap :)


1) Bila sakit tekak mula melanda

Korang cakap :

‘ telan je strepsil ke, fisherman frens ke..’ ye la

tuh. Aku gase da berpaket paket da aku hisap

, nyonyot. Telan sekali gus pon ade. Tapi.. hampeh . ha pe cer? Nk cakap ape agy.. da ta lut da tekak nie

So :

Hampeh. Result ta memberangsang kan . reject ! (sambil geleng2 kan pale lutut ) wakakak

Aku cakap :

Kowang minum je air masak or suam uh lebeh2 . confirm okie nye. Cume take tyme r. bkn ko bwu minum 2 gelas da nk baek an. Agak2 r. kne r sabar cket. Panas dalam tuh. Wah ! hehehe.. mcm taw lak aku :p

n ingat hanya owang yang sabar je yang mujarab benda nie pada dia. So renung2 kan ^^

So :

Aku wat setakat nie berjaya lah. Tapi siyes kene sabar. Al maklum lah bukan sume owang ske minum air kosong an.. ta sedap cam carrot susu :p kan? kan ?kan ?

2) kepala pening + sakit kepala secara tibetibe ?

Korang cakap :

Ha adakah itu pembawakan orang baru? Haha.. no.no.no.. kowng jgn wt kontroversi.. morning sickness ? backpain? Haha :D mybe terkene buatan orang kot wak .. aiyoorkk !! xpun kowng ta mkn nie.. tu yang angin naek sampai ke kepala nie :p

So :

Kowang pecaye ke wei :pppp

Aku cakap :

Ade bukak lappy arine ?op coz lha an.. da yang kowng ngadap ni menatang ape lak . haishh ! kome nie.

ü Ngadap lappy dari awal awal mangon tydo sampai lha nk masuk tydo balik. Ape tak pening nye.. (ade yang angguk2 uh. Btul la tu. huhu)

ü Ta cukup tydo? Siyesly ? ta pecaye dork. Mane mungkin. Kalu weekday aku mybe pecaye la agk 2 %. Tp kalu weekends lak pe cer ? aku sanggup potong jari lha memng seharian tu secukup rasa digunakan untuk mengqada’ tydo an? An?an? huhu.. jangan bilang tidak ye :p

So :

Suda cukup jelas dan nyata . mao di bukti kan ape lagi kawankawan? Sekian terima kaseh ^^

3) ta nak makan walaupun makanan yang terhidang depan mata amatlah sedap nye J

Kowang cakap :

‘aku diet lha babe’

‘pose pose’

Emm yela tuh kao. Dandan la pose walaupon hakikatnye aku taw ko piyed .. bwekkkk :p

So :

Tayah r nak kaber pape especially kalu nan member2 comolot.. aku gerenti kowng bukan nye bwu semalam kenal an ..

Aku cakap :

Dalam haty ade taman ke wei ?? jimat aka kurang dwet . lagi2 tyme ujung2 bulan uh.. memng sengkek r.. elaun pon ciput. Tyme ni r bwu nk insaf tingat betape susahnye mak ayah carik dwet bg kite makan. Tapetape.. aku pon lebih kurang je.. depan mate terhidang makanan best nie. Tapi apakan daya. Seluk kocek suar ade rm1.50 je.. CANCEL !

So :

Pandai2 lah berjimat ye kawan kawan. Masa $ tengah banyak , saving r sket. Jangan beli benda2 yang ta berpaedah ( tuju pada diri sendiri jugak )

4) tyme dwet elaun melambak sampai ta taw nk wtpe , jumjum hang out

Kowang cakap :

Ala kowang aku ingat mao dukduk bilik je la arine .. bsuh bju, study, kemas bilik.. oppsss .. yeke ? sejak bile awk serajin nie ?’ ade lak sore sumbang . huhu.. da insaf kot.. mesty rakan2 kowng amat lah kepelikan .

So :

ta baek menipu. Sunat pon taleh !

aku cakap :

ala sudah la.. ingat ta taw ke.. nk g mengedate la tuh an.. malumalu cat plak uollsss nie.. uiiii.. ta paya la tunjuk gajin nk kemas2 nie. T ble dwet kurang bru la kowng wt keje amal tu k. huhu..

so :

ala terus terang je nan member2 uh.. kompem paham nye, kalu ta paham gak, memng ta penah ade kapel la tuh.. tapon tapenah g date.. ye la lupe.. da tade kapel camane laks mao date2 an.. oppsss. Huhu.. bek jujur.. kang kantoi lagi naye .. so ? piker la yerk :D


SO SEJUJURNYA , KOWNG PIKIR LAH KEBAIKAN DAN KEBURUKAN CITERCITER DI ATAS. SEBENAR NYA IA ADALAH LEBIH TERTUMPU PADA DIRI SENDIRI ;)

NAMUN MARILAH SAMA2 KITA MENGAMBIL IKHTIBAR NYA. CHEWAH . HAHAHA !

ADIOS kawankawan :)

No comments: