Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Thursday, November 29, 2012

bila saya mula kesibukan


alamak ai. tajuk da macam wanita bekerjaya yang sangat korporat kan wataknya? HAHA

kemain la bz sangat. padehal duk ruma bercuti 4 hari sedap betul goyang kaki . anak dara ni *cekak pinggang :P

sebenarnya kan, just nak kongsi sesuatu dekat sini. berkaitan dengan kehidupan seharian kita.
mungkinlah pengalaman aku dengan korang agak berbeza. yelah masing2 ade hidup sendiri ade jalan takdir sendiri

mungkin satu masa dulu, aku pernah tolak takdir yang mungkin kalau aku terima dulu, kehidupan aku akan berubah 100% sekarang

dan mungkin juga takdir aku menolak aku hingga jadi aku yang sekarang

berbeza kan? takpelah. biar aku je yang faham sorang. eh?boleh?HAHA

oh ye. pernah tak rasa ade sesetengah hari yang korang pernah lalui, mengdownkan diri korang?of course la pernah kan? macam gagal dalam exam, kena marah atas sebab bukan salah korang, buat salah atas kecuaian sendiri

dan bila sesuatu yang mengdownkan tu terjadi, korang rase orang kat sesekeliling korang memandang korang dengan pandangan yang agak kejam? mengabaikan korang? mengata? 

yela. setiap manusia tu lakukan kesilapan

kalaulah ade orang yang perfect, maka tak ada warna warni la kehidupan dia. tak adelah sesuatu perkara baru yang dia belajar. tak ada lah pengetahuan baru yang dia tambah :)

support bukan setakat pada wang ringgit atau harta

emosi juga perlukan itu ^^

yang jelas nya, setiap kali kite buat silap, kita akan tahu sesuatu dan kita akan belajar untuk perbaikinya supaya tak ada kesilapan berulang 

betul. aku juga pernah buat satu kesilapan. oh mungkin beberapa kesilapan dalam hidup ni

dan kesilapan itu yang membawa aku menjadi aku yang sekarang. aku tak pernah menyesal. tapi tak pula suka dengan kesilapan tu

sebab kita semua percaya setiap sesuatu kejadian 
pasti DIA akan turunkan hikmah disebaliknya :)

lama tak menulis karangan yang lebih 1000 patah perkataan ni. agak kelakar pulak bila kena taip ala ala serius begini . hahaha

semoga hari kita semua selepas ini ada lah hari terbaik dalam hidup kita 






#terimakasih









2 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

kalau boleh tukar font yg lebih senang nk baca boleh? size font tu pkai 12px-14px baru la nice.. :)

juz my humble opinions supaya semua org selesa nak baca :)

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)