Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Saturday, July 2, 2011

tak penah lupe


assalammualaikum

mase2 duk belek2 folder pixie aku td, TERklik pule folder koir .
tajuk folder : KOIR TERCHENTA.

belek punye belek, tingat bagaimana aku n nara's geng buleh TERjuin. hakikat nye cume sukesuke . ingatkan ramai yang letak nama untuk koir. sekali tengok bape kerat je pon. dan special tengs kepada LAI aka sitti fatimah . kerana beliau la yang membawa kami berempat nie ke medan kejayaan . cewahh . hahak. neway, atas cabaran dia la, kiteowang MARA HINGGA JAYA *slogan skola menengah haku. haha .


ingat msuk koir ne sonang. haha . sekali kene audition bagai . dengan cikgu yang bawak piano lagik. ambek kaw. tak tercapai akal den tyme tuh . haha. lagik sket jew kiteowang berempat ne nak kuar. means, lari. tanak masuk. bayangkan, yang datang , hampir 30 owang gak la. tetibe, tyme nak audition, tinggal lebih kurang 15 cmtuh . tragis babe. haha .

dan tuh la petame kali haku bersua ngan dak2 laki xray *dowang kene pakse masuk sebab nak cukupkan kredit hour. haha . tyme tuh KSKB baru je mule operasi . so, kire tuh projek first antara dak nursing n xray . aku ne, kirenye, minat gak la menyanyi. walauponn sore nie memakse tinge owang len menerima . haha . audition utk dak pempuan jer. sebab? dak laki sume tayah sebab dowang ne dalam kategori TENOR. so setelah aku dikaji, kelayakan aku hanya ALTO. harapan nak g SOPRANO konon . tapi aku sedar diri. sore bukan macam shafinaz *penyanyi tuh. haha



jangan tak tahu, kami dak2 koir nie, sempat lagi rakam lagu taw. semata2 untuk event KONVO senior tuh. hehe. ta sangka. selama nie tengok je dalam tv. tapi kali nie, dapat betul2 rase suasana merakamkan lagu. giler ah best. haha. tengs cikgu. bawak kegembiraan pada kami semua :)




jadual koir ne ketat taw . makin la hampir nak ke KONVOKESYEN senior 2/2007 *aku nynyi kat konvo je, haha , makin la kerap latihan nye. tiap2 petang . mungkin sebab kami nie masih hijau dan amatur , maka kehadiran kami semua nie mendapatla perhatian student2 laen. yela, sore kiteowang nie kire mantap la. n ade keserasian . walaupon , baru je ditubuhkan waktu tuh ta smpai 2 bulan. al maklumla. tengok je latihan intensif die. dari latihan tuh , aku belajar banyak pasal muzik ne. walaupon aku takla hebat sgt, tapi aku rase bangga dan bertuah coz diberi peluang untuk jadi penyanyi koir *penyanyi kunun. haha

jadi, nyanyian @ konvo BERJAYA. dapat pujian dari TUAN PENGARAH. dan aku ingatkan tuhla terakhirnye persembahan kami. rupenye aku silap .




bermula dari situ, banyak pulak event atau bende yang kami semua team koir nie kene masuk.

kiteowang dapat peluang untuk masuk pertandingan @ lebih tepat pemilihan peserta bagi zon selatan ke ILKKM. mase tuh pemilihan kat KOLEJ PEMBANTU PERUBATAN SEREMBAN . tyme ne tak fikir pape pon. menang atau kalah tak jd soal. sebab kiteowang tahu, bukanla terer sangat pon nyanyi kannn ? haha *rendah diri . lagipon banyak kot peserta yang juin . sume terer2. jadi, macam harapan tuh agak tipis la . haha .





tp , alhamdullilah. kejayaan memihak pada kiteowang. bagi aku, itulah kejayaan yang sagat bermakna sebab kiteowang da buktikan, walaupon banyak halangan atau dugaan b4 event tuh , kiteowang still ade rezeki untuk pergi lebih jauh lagi :)





misi seterusnye : wakil zon selatan peringkat antarabangsa ILKKM kat MELAKA .





latihan semakin intensif. kali nie kami telah diduga dengan pelbagai ujian . bayangkan, latihan tetap akan dijalankan walaupon kiteowang sume nie akan amek final exam . bayangkan ? dan waktu tu la terjadinye kejadian cikgu koir kiteowang yang diimport khas , MERAJUK . bawak larik keyboard lagi. haha. sume tuh kenangan yang ta mungkin aku lupekan :)




akhirnye, dengan bangga kiteowang sekali lagi cipta kejayaan manis. memang ta sngka. koir amatur yang baru ditubuhkan ta smpai 6 bulan, akhirnye berjaya . kiteowang buat sume bangga dan dapat naikkan nama kolej . alhamdullilah. berkat doa sume dan bersama. berkat usaha gigih dan persefahaman yang kite wujudkan geng. hahaha

eh lupe, da sampai peringkat kebangsaan pon, kite masih ta de nama kan. so, waktu pengacara majlis mintak nama group barula kite sume terfikir yang selama nie kita tak punya sebarang nama pon . so sume sepakat kita letak nama nie :

ULTIMET SYMPHONY

nama memang gempak . huhu . bawak luck untuk kite semua .

dengan adenye penglibatan aku dalam koir nie, at least aku tahu macam mane nak kawal suara masa nyanyi dan dapat kawal tempo. tahu senaman suara, dan mutu suara dapat ditingkatkan. kalaw g audition AF lepas stage 1 kot. haha . tp sygnye tiada lagik AF. haha

kowang,

ingat hadiah yang kite dapat mase johan kat n9? haha . pasti kowang ta lupe. aku ade video kite bukak JOJAN kite tuh. sape nak mintak aku k ? haha




hadiah kite mase menang kat melaka best. dapat piala . kan??




tapi ade lagi hadiah . khas dari pengarah. lepas sekian lama tunggu. akhirnye, kite dapat hadiah makan malam. hahaha. best best. at least ade spend tyme wat kali terakhir ngan kowang kan??




tapi kan, bagi aku, hadiah yang paling bermakna bagi aku, adalah, persahabatan yang terjalin, hubungan yang terbina , dan keakraban yang wujud. actually aku sangat sayang kat team kite nie. walaupon ade senior, junior, nursing, xray. tapi kite sume bersatu untuk beri yang terbaek kan? dan untuk dapatkan keserasian, ia tak wujud sehari dua. tapi , kite da buktikan yang kita bole. perkenalan yang singkat nie, aku harap takkan berakhir macam tuh jew.

sebab aku pasty akan rindu kat semua.

SEMUA okiee . huhuhu.

aku akan rindu nak tengok chai conduct kite semua
aku akan rindu rudy yang salu nak wat aku sakit hati
aku akan rindu ilham yang salu nak ukur tinggi ngan aku
aku akan rindu ijat yang salu dtg lambat tuh
aku akan rindu mark walaupon die tak penah tego aku
aku akan rindu nak tengok alimin bersilat
aku akan rindu hasif dengan tarian sumazau dia
aku akan rindu kenneth dengan speaker dia
aku akan rindu ika dengan sweater bulu2 dia
aku akan rindu zen dengan loghat kelate
aku akan rindu aida yang sweet
aku akan rindu lai dengan mata tersenyum dia
aku akan rindu azie si suare mantap
aku akan rindu pina sebab dia sangat baek
aku akan rindu mas yang oweys perlu ade kat sebelah aku
aku akan rindu qiela dengan group hug
aku akan rindu kak farah dengan nasihat dia
aku akan rindu fifa dengan senyuman dia
aku akan rindu tim sebab dia comel
aku akan rindu nooh sebab salu puji n try selipar dia dulu
aku akan rindu dayah sebab die ske amek gamba kiteowag sume
aku akan rindu cda sebab die la aku jadi semangat nak g latihan
aku akan rindu muniey sebab die asek nak usik2 owang


yang penting, aku akannn rindu semua benda.

sebab kowang la kenangan terindah dalam hidup aku :)





1 malaysia, putraputri,sihat sejahtera, bangsa johor, congratulations,

akan sentiasa dalam ingatan



1 comment:

shazleenhairuddins said...

agagaga.tersame lak.roomate kan.buat ape je same ;p