Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Friday, April 8, 2011

best nyer ~



assalammualaikum wbt

tahu ape itu indie ? bukan india ok. indie ataupun indiependent. ia membawa maksud berdikari dan menghasilkan sesuatu dengan usaha sendiri. laa. ape yang aku merepek nie kan?huhu. ekceli, tadi aku terbace satu entry pasal indie band. yakni band2 daripada malaysia yang memperjuangkan musik sendiri dengan cara bermula dari bawah. maknenye dowang nie setat maen musik secara kecik2 dulu. rakam pon tade kat studio2 besau nie. just rakam gitu2 jew. dan buad album pon gune dwet titik peluh sendiri. tapi ade gak yang start dengan laman sosial macam you tube or myspace, tapi tetap gak dapat sambutan. yela kan, peminat kat malaysia skunk lebih suke musik tempatan dari luar negara. *yeke?hehe

nie la melda ahmad. kenai dak ? yang nyanyi lagu putus & kimia tuh


dan salunye, band2 yang gerak sendiri nie, dowang da kumpul kipas-susah-mati sendiri. sebab tuh la ta mustahil even kalaw kuakan album, tetap dapat sambutan walaupun publisiti tade sangat. contohnye macam kumpulan HUJAN . dowang kan ade raingers sendiri. ta silap aku la, kurang 5 tahun dulu hujan mane popular sangat . aku pon dulu ta tahu apa tuh band hujan. nasib la abg aku yang kuat dan sihat tuh yang ajar aku dengar musik2 indie nie. best gak la. dan ta sia2 kalaw kita dengar. sekurang2 nye aku telah pon menyupportkan diri ke arah yang sihat kan
* merepek

nie HUJAN . lagu dowang kebabom dowh ^^



THE TIMES .


BITTERSWEET


BUNKFACE. erk. muke sam kiut ler ;)


ROTI band . * lapa jap


YUNA yang gojes ;)



rasenye banyak lagi indie band yang mula bertapak kat malaysia nie. antara sedar atau tak jew.

tolong tengok name2 band kat dalam poster ni yer. date dan venue ABAIKAN !


kirenye, adela tempat untuk indie band nie sume berkumpul dan dihargaila jugak kan. rasenye fan kat malaysia da tahu nak hargai hasil kerja artis malaysia ;)


-- tengs mama gojesh google ;D

No comments: