Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Thursday, March 10, 2011

dunia dulu dan sekarang.

assalammualaikum wbt

tadi mase ***** tibe tibe tingat sumthing. macam mane aku yang dulu nye zero dari ape ape, sekarang telah pun mampu berdiri atas kaki sendiri . ceh ceh.. huhu. insyaALLAH bulan 6 nie tamat la pengajian aku yang da hampir 3 tahun . 3 TAHUN beb. bermaustatin negeri orang. walaupun tempat aku belajar tuh cume jiran je pada tempat kelahiran aku nie. tapi rase gak la jaoh kan . dan insyaALLAH aku akan bergelar seorang STAFFNURSE . erkk .. macam seram je bile taip gelaran tuh. rase macam aku nie belum lagi sedia nak melangkah ke alam pekerjaan. yelakan, sekarang nie mase jadi student best la. buad keje pon ala ala je (kantoi). ape owang kate, tanggungjawab tuh kita tak rase sangat. tapi ambek la kaw, da keje nanti, patient tuh sume kaw yang incharge. mahu tak mahu, kena lakukan semuanya dengan ikhlas dan bersungguh sungguh. yeahh ! *ok tetibe bersemangat ;)

5 tahun lepas, sedetik pun aku tak pernah terfikir nak masuk bidang menarik nie kan. pergi apply pon terpakse. macam2 la yang aku mintak. sampaikan pemain muzik pon ade.haha. tapi aku ingat lagi. first choice aku dalam KKM adela pelatih FARMASI. konon konon aku nie bijak la kan math . yela bidang tuh kan banyak kiraan je. sampaila aku dapat tawaran untuk pergi temuduga kat KOLEJ JURURAWAT MELAKA. memang giler siyes aku ta sangka. pegi pon tanpa ape ape preparations. aku tgk budak2 laen sibuk la membace itu ini, menghafal bagai. aku? rilek je. dengan pakai sandal nye. memang kene marah mulenye coz aku ta pakai kasut tutup depan. da tuh nak watpe? takan nak suh aku balik lak kan? memang kejam la owang tuh .hihihi.

dikala sem 5



kalawlah kan aku ta dapat masuk belaja kat tempat aku skunk nie, mungkin aku masih lagi keje kat tempat lama.kat stesyen petronas. tempat yang banyak ajar aku erti cabaran dan hidup sendiri. mungkin bagi kowang keje nie bese je kan. tapi aku tak. aku suke tempat keje aku ni. membe best, bos best, dapat jumpe orang yang best. so memang bestla.

nie bukan tempat keje aku tuh ;)


nie kawankawan yang sangat besh ;)



*okeh stop gelak . ai tahu memang agak buw** muke tyme nie kan.haha. macam mak orang .haha


tapi sekarang sume da berubah. sume da berbeza. aku bersyukur dengan apa yang aku ada skunk. semua yang aku alami dulu, adalah sebahagian daripada kenangan terindah dalam hidup aku. yang kelak aku akan ceritakan pada anak cucu cicit nanti. * ceh . da pikir sampai situ :)

jadi, aku berazam, dimana pun aku duduk, dimana pun aku berkhidmat, aku akan berikan 101 komitmen . bukan je nak beri yang terbaek, bahkan nak capai sesuatu yang bole buad mak ayah aku bangga dan hepi kan dowang . *wink wink

eh eh. sape lak nie.. ehem ehem.. suda gaharu cendana pule _______________________ . *sile sambung



p/s : nanti nak keje department mane ea?hehe. *pening pening

No comments: