Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Saturday, February 5, 2011

MARI BERDOA AKAN KESELAMATAN SEMUA UMAT ISLAM TERUTAMA PELAJAR DAN RAKYAT MALAYSIA DI MESIR .


Assalammualaikum

Siyesly haku ta tahu pon akan pergolakan yang terjadi di MESIR nun. Sehingga 1 hari aku terbukak fb membe aku yang duk kat Egypt. Kat page wall die penuh dgn ucapan agar beliau sentiase selamat. Aku yang bingung2 ayam ni trus la cari maklumat ape yang terjadi sebena. Yela, haku duk ostel, pagi petang kje, mane de sumber akhbar. Nak bce online pun line seakan mencemburui kuh. Pasni harusla sentiase updet dan peka pade keadaan sekitar aku.

Ingatkan kejadian tuh simple, upenye teruk gak. Takut + kesian pada nasib mereka semua kat sana. Sehingga la membe haku yang sorang tuh kol aku dari Egypt sane. Da dengar sore beliau, barula lega. Beliau dan sume Malaysian yang ade kat sne akan di pindahkan ke Jeddah dalam mase terdekat. Khabarnye hingga ahad ni (esok) semua akan berlepas balik ke Malaysia. insyaALLAH. Harap semuanya berjalan lancar. Ade juga student sane yang terbang guna dwet sendiri. Ta kesah la. Janji semuanya masih terkawal dan selamat. Itu lebih penting. Ni berdasarkan ape yang aku bace di akhbar pagi tadi, 2 orang student wanita yang ingin keluar hanya ingin membeli prepaid untuk hubungi keluarga dan sedikit bahan makanan telah pun di tahan oleh sekumpulan rakyat disane. Mereka menganggap yang pelajar Malaysia tersebut adelah pengikut atau pengganas yang turut serta dalam rusuhan. Sehingga kan kepala mereka di acu sendiri dengan pistol. Ngerikan ? alhamdulillah di Malaysia kini tiada lagi sebegitu. Kita masih lagi aman dan damai dengan pemerintah yang masih kukuh.

Berita terkini juga telah memaparkan yang presiden mesir , HOSNI MUBARAK juge telah sedia untuk berundurkan diri. Waallahualam .

Segala berita terkini kowang bole la bukak :

http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com/

http://www.facebook.com/pages/Selamatkan-pelajar-dan-rakyat-Malaysia-di-Mesir/185618624791964

No comments: