Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Saturday, July 10, 2010

DEMI RASA INI

ada orang kata hidup itu indah
CINTA itu indah juga ?
andai benar cinta itu indah
kenapa perlu ada insan yang menangis ?
MERATAP ?
menCURANGI antara satu sama lain ?
BENAR !
aku tidak memahami itu
TUHAN telah aturkan kita berpasangan
UDA dan DARA
ADAM dan HAWA
ROMEO dan JULIET
juga
ENGKAU serta AKU
Mungkin benar kenyataan
CINTA ITU BUTA
tetapi sedalam mana perlu kau buta demi CINTA ?
katakan pada aku
adakah dengan memujanya
setiap hari ?
setiap detik ?
setiap saat ?
ataupun bibirmu basah hanya kerna namanya yang kau tuturkan ?
terus terang aku katakan yang aku suda muak
bosan dengan permainan yang kau aturkan
jemu mencari kesalahan diri
andai benar aku di katakan CEMBURU
sedarkan aku demi perhubungan ini
doaku sentiasa mengiringi mu
walau kau makin jauh meninggalkan aku ..

No comments: