Followers

meet me

My photo
malacca, Malaysia
MALACCA, MY

Monday, April 19, 2010

DARAH OO DARAHH !!


actually pagi2 lg aku , yana n cqa da terpacak kt lobi.. konon2 nye nk jd owng yg terawal sekali mendrema darahh .. wah!! berjaye jgk capai matlamat itu.. hehehe.. ikutkan jdual, program tu sepatutnye bermule tepat pukul 8. tp mungkin ade beberape msalah teknikal yg berlaku., maka sekumpulan staffnurse serta dokter yg manage kan aktiviti td muncul juge pd jam 9 pg.. okie la kan.. 1 jam je pon lambtnye. hee.. maka aku n comolot2 aku pon segera la beratur untuk merealisasikan impian kami untuk jd yg pertama.. setelah mendaftar, kami diberi sdikit informasi berkaitan dengan pendermaan organ.. sebenarnye bkn aku tida mau mendermakan sebahagian organ pada tubuh aku ni selepas aku tiada di dunia ini nant.. tapi, ble pk2 blik, mak n abah mesti ta bg . so untuk tida merumitkan lg perkare ini di belakang hari, maka aku telah pon melarikan diri dari mendengar penerangan yg diberi oleh staff bertugas.. haha.. sgt noty laawakk.. :)

jd, proses seterusnye, adelah mengecheck HB .. hati aku sgt lah berdebar saat ini tkut hb nye low.. tp dpt la antare yg terTINGGI dari yana n cqa.. yiehaaaaaaa!!

yana : 13.7
cqa :13
me : 14 :)

stelah tekanan drah serta pendaftarn dilakukan , aku n the NARA gang trusla ke "kapel seat " kami.. actually ni adelah pengalaman ke2 aku.. so xla excited sgt.. da de pngalamn so da pndai bwk diri. heee.. cume masih lg teruja ble tgk darh sendiri dalm pek yg agak besar jugak la. 450 ml drah aku telah disedut.. emm dalam hati, sentiase berdoa semoge darah aku dpt digunakan untuk membantu orng yg benar2 memerlukan ;) amin

kejadian semase derma darah kami :

1: yana HYPO! die pon terkejut.. sangat pucat lorh bibir n muke die.. kesian sangt waktu tu. tp apekan daya, aku ta dpt bantu.. emm dgan kecekapan staff di situ, yana dapt diselamatkan.. air glukos diberi , dan pengmbilan darahnya dihentikan (npe ayat aku ta bleh ni. haha ) tp tape dear.. 400 ml da dpt amek an?? kire okie r tu.. salute la same kao sygg


2: itu misi cqa juge hmpir mengalami situasi yg same.. cume kli ni, cqa dpt juge hbiskan proses derma drahnye.. jez mild nausea je. go go cqa .. aku pon cbok la bg die smgat,. haha gedik kot


1 comment:

Unknown said...

:)sy xpernah lg derma darah w.pon ade niat ke arah tu... :)